Esittely

TK-Balance, Tiina Känkänen, ravintoterapia ja vyöheketerapia

Olen Suomen Terveysopisto Saluksesta valmistunut Diplomiravintoneuvoja ja Diplomiravintoterapeutti. Kiinnostuin luontaislääketieteestä, kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista ja vaihtoehtohoidoista vuonna 2008. Mitä enemmän tutkin ja löydän, sitä
enemmän aiheesta innostun. Mielestäni tärkeintä on löytää tasapaino: oma, terveyttä ylläpitävä ja edistävä tapa syödä, liikkua ja rentoutua. Keho tietää, mitä se tarvitsee, kunhan hiljennymme hetkeksi kuuntemaan.

Rohkaisen asiakkaitani löytämään oman tasapainoisen tapansa elää, syödä ja liikkua. Korostan yksilöllisyyttä ja jokaisen asiakkaan ainutlaatuisuutta. Toimin tukihenkilönä, motivaattorina ja oppaana tiellä kohti tapainoisempaa ja terveellisempää huomista!

Vastustan ryppyotsaisuutta ja haluan ylistää elämän nautinnollisuutta – kaikki on tasapainosta kiinni.

Suomen Ravintoterapiayhdistys Rafy ry

Olen Suomen Ravintoterapiayhdistyksen jäsen. RAFYn ravintoneuvojat ja -terapeutit ovatpitkän ja kattavan koulutuksen läpikäyneitä, diplomiharjoittelun suorittaneita ravitsemuksen ammattilaisia. Koulutuksessa yhdistyvät moderniin lääke- ja ravitsemustieteeseen pohjautuva tietämys sekä perinteisten ja hyviksi havaittujen luontaislääketieteen hoitomenetelmien tuntemus. Opintoihin kuuluu mm. lääketieteen, ravitsemustieteen, biokemian, luontaislääketieteen sekä kasvi- ja yrttilääkinnän opintoja.

Olemme työssämme sitoutuneet RAFYn eettisiin sääntöihin ja lähestymme asiakkaitamme kunkin yksilöllisistä tarpeista ja lähtökohdista käsin. Tarvittaessa toimimme yhteistyössä lääkäreiden, laboratorioiden ja muiden erikoisalojen asiantuntijoiden kanssa.

Oikea ravinto

Hippokrates (460–377 eaa.) puhui eukrasiasta, tasapainosta, mikä merkitsi terveyttä, kun taas epätasapaino, dyskrasia, oli syynä sairauksien syntyyn. Kaikki kehon toiminnot ovat yhteydessä toisiinsa: yksi epätasapaino luo toisen epätasapainon, ja näin negatiivinen ketjureaktio etenee. Keho puhuu omaa kieltään ja varoittelee tulevasta: vireystila laskee, vatsa ja suolisto oireilee, iho kesii, hiukset lähtevät, paino nousee/laskee ja mieliala on apea ja haluton; oireiden kirjo on moninainen, mutta lyhyesti: elämänlaatu kärsii ja olo on tyytymätön.

Onneksi ketjureaktio on helposti käännettävissä toiseen suuntaan ja kohti hyvää, tasapainoista oloa. Jo pienillä muutoksilla saadaan suuria tuloksia, sillä onneksemme luontoäiti on kaikessa viisaudessaan antanut kehollemme uskomattomat voimavarat parantua ja uusiutua. Elimistö pyrkii aina luontaisesti kohti tasapainoa ja terveyttä, ja yksi muutos oikeaan suuntaa poikii seuraavan… ja seuraavan – ja näin tervehdyttävä dominoefekti on valmis.

Syömämme ravinto, sen puhtaus ja ravinnerikkaus, sekä elämäntapamme ovat avainasemassa, kun haluamme vaalia terveyttämme. Kehomme vaatii huolenpitoa ja rakkautta jaksaakseen palvella meitä vahvana ja eheänä mahdollisimman pitkään; panostus omaan itseen on aina vaivan arvoista!

Tie tasapainoon

TK-Balance auttaa sinua tielläsi kohti tasapainoista oloa. Toimin motivaattorinasi, tukihenkilönäsi ja asiantuntijanasi. Tulen myös mielelläni luennoimaan ja kertomaan tasapainoisen elämän peruspilareista.

Ota rohkeasti yhteyttä ja uskalla lähteä matkalle kohti muutosta!

Comments are closed.